Tuesday, January 29, 2019

Domácí kysané zelí

Minulý rok v létě to všechno začalo fermentováním limonád, které mě naučila Míša, potom jsem se vrhla na přípravu výborného kimchi a teď jsem chtěla zkusit pro změnu fermentaci červeného zelí. Vybrala jsem si schválně zelí červené, protože rozzáří každé jídlo. Můžete ale klidně použít i bílé. Jsem z něho nadšená, hned chutná líp, když si ho sami doma připavíte. Proces fermentace byl zajímavý sledovat, muselo se trpělivě čekat a taky ochutnávat :).

Na sklenici (1,5 l) potřebujete:

1 kg červeného zelí
1½ lžíce soli
1 lžíce kmínu

Zelí očistěte, vykrojte košťál a najemno nakrájejte. Posypte ho solí, kmínem a důkladně rukama promačkejte. Nechte ho asi 1 hodinu odležet, aby zelí pustilo šťávu. Mezitím ho občas znovu promačkejte.
Potom ho natlačte do nádoby a přidejte šťávu ze zelí. Pokud není zelí ponořené, připravte si solný roztok.  Svařte10 g soli a 500 ml vody, nechte vychladnout a zelí zalijte takovým množství roztoku, aby bylo zakryté tekutinou.
Sklenici uzavřete a nechte 2 dny fermentovat při pokojové teplotě. V tuto chvíli už je vidět proces fermentace. Zelí pracuje, mírně se zvedne, šumí a uvolňuje bublinky.
Poté zelí přesuňte na 2 týdny do temna a chladu (kolem 10 °C), proces fermentace se zpomalí. Občas zelí zkontrolujte a ochutnejte. Potom zelí přesuňte do lednice a přidávejte k jídlům.

Dobrou chuť!
Share:

No comments

Post a Comment

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig