Sunday, December 10, 2017

Datlové kuličky

                                                                               Příspěvek vznikl ve spolupráci s Diana - Svět oříšků

Krásnou adventní neděli. Už jste naladěni na vánoční atmosféru? Nebo k vám ještě nedorazila? U mě je to každý rok stejné, vždy si říkám, že příští rok začnu s přípravami na Vánoce mnohem dřív. Rok utekl, ani nevím jak a já opět teprve teď se vším začínám :).

Trochu mě to štve, protože když jsem byla malá, maminka vše zorganizovala do posledního detailu a celá rodina ještě před adventem nastoupila na velký úklid bytu. Když se všechno lesklo, byt provoněla vanilka z upečeného cukroví. O Vánocích jsme kromě cukroví a ovoce měli různé druhy oříšků, které jsme si jindy přes rok nikdy nekoupili.


To už se u mě trošku změnilo a oříšky mlsám během celého roku :). Mám je v kuchyni nasypané ve skleněných dózách a kdykoliv mám na něco chuť, jsou hned po ruce :). Někdy si říkám, že bych je měla raději schovat z mého dohledu. Stále je sklenice poloprázdná. Nejvíc chodím na kešu a makadamové oříšky. A jak to máte vy? Které patří mezi vaše nejoblíbenější?


Dnes jsem si připravila recept na mé oblíbené datlové kuličky. Výhoda je, že se nemusí dělat jen o Vánocích, ale kdykoliv chceme zdravě mlsat. Chtěla jsem je udělat co nejbarevnější, proto jsem na obalení zvolila i méně obvyklé ořechy a také mrazem sušené ovoce. Zelenou barvu jsem získala rozmixováním nesolených pistáciových jader a červenou rozmixováním mrazem sušených malin. Je to naše oblíbené ovoce a sladkou chuť datlové směsi příjemně osvěžily. Ostatní barvy a ingredience jsou už více klasické. Používala jsem strouhaný kokos, kakao a mleté vlašské ořechy. Každá barva datlové kuličky má jinou chuť. Tak která je ta nejlepší?

Na 35 kuliček budeme potřebovat:
  • 20 datlí bez jader
  • 100 g vlašských jader
  • 100 g mandlí loupaných
  • voda na zalití ořechů a datlí
  • 50 g strouhaného kokosu
  • dužina z vanilkového lusku
  • 2 lžíce kakaa
  • 1 lžička perníkového koření
  • 2 lžíce kokosového oleje
  • 2 lžíce arašídového másla

Na obalení:
  • 3 lžíce kakaa
  • 4-5 lžic strouhaného kokosu
  • 4-5 lžic pistáciových jader loupaných
  • 4-5 lžic vlašských jader
  • 4-5 lžic (20 g) lyofilizované/mrazem sušených malin 
Postup:

Mandle a ořechy, které budeme dávat do těsta vložíme do misky, zalijeme vodou a necháme 4 hodiny (nebo přes noc) namáčet. Potom je propláchneme a slijeme.
Datle vložíme do jiné misky, zalijeme teplou vodou a necháme 4 hodiny namáčet, aby změkly. Potom je slijeme.
Ořechy i datle postupně rozmixujeme, vložíme do větší mísy, přidáme ostatní ingredience a zpracujeme vláčné těsto.
Ořechy a mrazem sušené ovoce, které máme na obalení postupně rozmixujeme (ty už nenamáčíme). Ingredience na obalení si připravíme podle barev do mističek. Z těsta tvoříme kuličky, které obalujeme v oříšcích, kakau, nebo sušeném ovoci. Záleží jen na vaší fantazii, jaké barvy si připravíte :).
Datlové kuličky skladujeme v lednici.

Celou nabídku ořechů a sušeného ovoce najdete na: Diana - Svět oříšků

Jakou barvu byste si vybrali? Zelenou, nebo červenou?


Přeji vám pohodovou vánoční atmosféru, a ať vám jde to pečení a všechny přípravy dobře od ruky!





Share:

3 comments

  1. Tak tohle je fakt nádherný!:)) už se těším až vyzkouším:)

    ReplyDelete
  2. Joo tak takové Vánoce bych si nechala líbit. Lehnout si jen tak k tomu našemu novému modernímu designovému krbu, dát nohy pod peřinu a jen se tak nezávazně válet a u toho papat ty tvoje vynikající Datlové kuličky. To bych mohla dělat věčně, jen co je pravda.

    ReplyDelete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig