Saturday, September 15, 2018

Pečený květák s tahini zálivkou



Květák miluju už od dětství. Nejčastěji jsme ho doma dělali smažený, nebo na mozeček. S chutí si tyto jídla občas dávám, ale mnohem víc mě baví zkoušet z květáku další varianty skvělých jídel. Dnes jsem ho upekla zároveň se sladkou bramborou, cizrnou a doplnila tahini zálivkou.


na 2 porce:

400 g květáku
1 batát (asi 350 g)
4 lžíce olivového oleje
¼ lžičky nastrouhaného muškátového oříšku
sůl
čerstvě mletý pepř
50 g cizrny z konzervy
½ lžičky mleté skořice
špetka chilli vloček
1 lžíce medu

na tahini zálivku:

3 lžíce tahini pasty
4 lžíce citronové šťávy
4–5 lžic vody
1 stroužek česneku
1 lžíce medu
špetka soli

na ozdobení:
1 velká hrst baby špenátu
1 menší hrst sušených brusinek
1 hrst nakrájené jarní cibulky


Troubu předehřejte na 220°C. Květák nakrájejte na růžičky, bramboru na kostičky (i se slupkou) a rozložte je na plech vyložený pečicím papírem, pokapejte 3 lžícemi olivového oleje a rukama ho vetřete do zeleniny. Posypte solí, čerstvě mletým pepřem a nastrouhaným muškátovým oříškem. Pečte 25 minut do zezlátnutí.

Potom slijte a propláchněte cizrnu, vložte ji do misky, přidejte 1 lžíci olivového oleje, skořici, špetku nastrouhaného muškátového oříšku a chilli, sůl a promíchejte. Směs přidejte do trouby ke květáku a zapečte dozlatova. Trvá to asi 15 minut. Pár minut před dopečením pokapejte cizrnu medem.

Suroviny na tahini zálivku rozmixujte dohladka.

Zeleninu servírujte s čerstvým špenátem, brusinkami a tahini zálivkou.

Dobrou chuť!




Share:

1 comment

  1. Tohle vypadá moc hezky. Já nedávno zkoušel podle receptu z mlsné vařečky https://mlsnavarecka.cz/vyborny-burtgulas-s-chlebem/ buřtguláš, jenom jsem samozřejmě špekáčky vyměnil za sójové kostky a překvapilo mě, jak moc to bylo dobré. Přiznám se, že když jsem si to v hlavě vymyslel, tak jsem tomu moc nevěřil, ale ten výsledek byl skoro nerozeznatelný od klasického buřtguláše. :) A stačilo vlastně jen vyměnit sóju (bral jsem uzenou) za maso. :)

    ReplyDelete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig