Sunday, April 30, 2017

Banánový chlebíček


Krásný den všem! Dnes tu pro vás mám recept na banánový chleba. Nevím proč, ale tento recept stále měním a zkouším různé typy mouky, různé množství oleje, ale chtěla jsem připravit takový recept, aby suroviny byly běžně dostupné a levné. Tentokrát jsem použila špaldovou mouku, bezlepkáři ji mohou nahradit jakoukoliv moukou bezlepkovou. (Ráda používám rýžovou mouku, která je dnes běžně v obchodech). A protože jsou tam banány, nepřidávám už žádné sladidlo. Většinou si chleba před tím, než se do něj pustíme :) nahřejeme v domácím grilu, položíme na něj plátky banánů a zakápneme javorovým sirupem. Takže sladké chuti je tam nakonec dost.


Na jeden banánový chléb budeme potřebovat:

ingredience:
  • 150 g špaldové mouky celozrnné jemně mleté 
  • 100 g strouhaného kokosu
  • 1 lžička jedlé sody
  • 1 lžička kypřicího prášku do pečiva
  • špetka soli
  • 1 lžička mleté skořice (nebo 2 lžičky perníkového koření)
  • 3 zralé banány + další na ozdobu :)
  • 1 lžička vanilkové pasty
  • 2 vejce
  • 50 g tekutého kokosového oleje
  • hrst vlašských ořechů nebo mandlí (nasekané nahrubo)
  • 100 ml teplé vody
na ozdobení: 

  • plátky banánů
  • javorový sirup



Troubu předehřejte na 190°C (horkovzduch).
Strouhaný kokos rozmixujte v mixéru do konzistence mouky.
Připravte si velkou mísu a smíchejte nejdřív suché ingredience, kokos, mouku, jedlou sodu, prášek do pečiva, sůl a skořici.
Potom na talíři vidličkou rozmačkejte banány, přidejte je ke směsi společně s vanilkou, vejci, olejem, ořechy a vše důkladně vyšlehejte.
Nakonec přidejte teplou vodu a znovu vyšlehejte.
Formu na chleba vymažte olejem, vysypte strouhaným kokosem, nalijte připravenou směs a na povrch nakrájejte plátky banánů, pečte 35-40 minut. Každá trouba peče jinak. Pro kontrolu propeční těsta raději udělejte test se špejlí. Vložte ji do středu těsta a vytáhněte, musí vyjít čistá. Pokud se na ni těsto lepí, pečte dalších 5 minut.


Dobrou chuť!

Pozn.: Plátky chleba před servírováním nahřívám v domácím grilu, na to je dobré použít pečící papír a chlebík vložit do grilu v něm :)
Share:

28 comments

  1. Určitě vyzkouším, vypadá božsky.

    ReplyDelete
  2. Super, zatial najlepsi recept na banana bread, aky som kedy nasla. Tento vikend urcite upeciem. A skusim ho opeceny ako to zvyknete robit vy. 😋😘🙌

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee, moc děkuji Liliano, to mám radost :)

      Delete
    2. Určite vyskúšame, vyzerá úžasne! �� nech sa Vám darí

      Delete
    3. Děkuji :), tak ať chutná, mějte se krásně.

      Delete
  3. Banana bread úžasný! Vyměnila jsem špaldovou mouku za 1/2 pohankové a 1/2 rýžové a vážně moc dobrý. Děkuji za recept! A.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee, tak to je skvělý. Moc děkuji za zprávu a za tip pro ostatní, jak na bezlepkový banana bread :)

      Delete
  4. Můžu použít špaldovou celozrnnou mouku ve stejném poměru? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Leni, ano, můžeš, já už ji také používala :)

      Delete
  5. Zdravím, chystám se vyzkoušet dneska tento recept, mohu použít jiný olej než kokosový? :O děkuji předem za odpověď

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Kristýnko, jestli máš doma slunečnicový olej, můžeš ho použít :)

      Delete
  6. Tento recept mě natolik zaujal, že jsem si kvůli němu koupila formu na chleba..a musím říct, že to byly velmi dobře utracené peníze :-) Výborný recept! Namazala jsem si na chlebíček arašídové máslo a bylo to božské! Moc děkuji za receptík :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee, Martinko, děkuji za zprávičku, to jsem moc ráda :)

      Delete
  7. Nejlepší banana bread :) musím ho dělat teď furt, protože zmizí tak rychle, že ani nevim, že jsem pekla:) ja ještě přidávám 2 nastrouhaná jablíčka :)

    ReplyDelete
  8. Dobry den, chlebik se povedl je moc dobry, priteli chutna, ale na muj vkus je docela suchy, cekala jsem ho vevnitř vlacnejsi, nevim, jestli jsem nekde neudelala chybu. Mela jsem bananovy chleba ve fresh baru a tam byl luxusni, vlhky, a myslim, ze jsem citila v nem i jablka. Co myslite, muzu tam priste pridat treba jablecne pyre? :)

    ReplyDelete
  9. Dobrý den, bohužel nemám vanilkovou pastu, lze ji něčím nahradit nebo v receptu vynechat? Děkuji

    ReplyDelete
  10. Otestovano na muffinech :-) nemela jsem chlebickovou formu, tak jsem naplnila do kosicku :-) pridala jsem ale 80g cukru skrz to, ze to jsou muffiny a spatne by se to servirovalo s javorovym sirupem. Vynikajici :-)

    ReplyDelete
  11. Dobrý den Evičko, tak jsem včera pekla chlebíček, aby jsme ho měli k snídani a můžu Vám říct, že mám vždycky největší problém s programem na troubě a dobou pečení :-D Chlebík jsem měla v troubě hodinu a dneska jsem zjistila že je úžasně vláčný ale ve středu mi přišel až moc, na druhou stranu si říkám, že kdybych ho tam nechala ještě déle, tak ho budu mít nahoře už hooodně do hněda :-D příští týden vyzkouším ještě jednou a zkusím vyšpekulovat, jak to vyladit s troubou :-D

    ReplyDelete
  12. Chlebík jsem vyzkoušela a měl veliký úspěch! Určitě jsem ho nepekla naposledy. Super recept! :)

    ReplyDelete
  13. Prosím, prosím, šlo by místo kokosáku použít rozpuštěné máslo? Zkoušel jste někdo? Děkuji!

    ReplyDelete
  14. Mě se líbí,že je pro mě chlebik diky banánům sladký i bez přidání cukru. ;) Ja měla jen 20g kokosu,tak jsem zbytek nahradila ovesnou moukou a ejhle, povedlo se. :)

    ReplyDelete
  15. Recept je úžasný. Pekla jsem poprvé a byl vynikající. Co mě šokovalo, že mi druhý den zplesnivěl. Takže většina letěla do koše. ☹️

    ReplyDelete
  16. Banana bread je sice super věc, ale čerstvému chlebu ještě teplému z pekárny se nic nevyrovná. Jasně, takový venkovský chleba sice není nic fitness, ale když si ho namažete máslem a připíjíte k němu kysané podmáslí, tak to nemá chybu. To je pak prostě nebe v hubě. :)

    ReplyDelete
  17. Nejlepší banánový chlebík jak jsem kdy měla. Zkouším už roky různé recepty a každý byl vždy jako zdrclý a chutově zvláštní.. Ale tenhle nemá chybu! Děkuju :)

    ReplyDelete
  18. Receptů na banana bread jsem vyzkoušela už opravdu hooodně, ale tenhle zatím vede!! Nemá chybu😋😋

    ReplyDelete
  19. Dobrý den, děkuji za opravdu zajímavý recept. Já do svého chleba přidávám většinou i další přísady, jakou jsou například různá semínka nebo oříšky. Naposledy jsem zkoušela upéct variantu s arašídy a děti se po ní mohly utlouct. Nakonec chutnala i manželovi, a to je co říct, protože on zrovna zdravému jídlu moc neholduje.

    ReplyDelete
  20. Dobrý den, tento recept je skvělý, dělala jsem ho už několikrát, hlavně k snídani nebo dopolední svačině ideální. Pokaždé si recept malinko pozměním, přidám třeba borůvky nebo jiné ovoce, naposledy jsem do těsta přidala řecký jogurt, vanilkový protein, kakao a nasekala kešu oříšky s hořkou vysokoprocentní čokoládou a taky super:) Děkuji:)

    ReplyDelete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig