Wednesday, July 12, 2017

Semínkové krekry


Jsem sice příznivcem semínkového chleba, ale často si ho nepeču, protože mi trošku vadí ta konzistence. Sním plátek, ale není to ono. Není to pro mě dost křupavé :) Nedávno jsem v jednom obchodě objevila takové semínkové kostky a stala se na nich docela závislá. Má to ale jeden háček, pořád na pultu nejsou a jsou docela drahé. Tak jsem si řekla, že si je upeču.....tak čtěte dál, koho to také láká....

Tak jsem se inspirovala a semínkové těsto jsem vložila do vymazané formy na muffiny. Výsledkem jsou propečené křupavé semínkové krekry.

Kdo tento speciální plech nemá, můžu doporučit zkusit na normální plech vyložit pečícím papírem a těsto na něj tak do poloviny plechu rozložit asi tak ve 2 cm vysoké vrstvě. Po upečení nakrájet. Můžete udělat i větší množství, oddělit směs a udělat si různé druhy. Dochutit podle vaší fantazie, chuti a toho, co máte doma.

Na 8 ks budeme potřebovat:
  • 50 g dýňových semínek 
  • 50 g slunečnicových semínek 
  • 30 g lněných semínek 
  • 10 g sezamových semínek 
  • 10 g chia semínek 
  • 3 PL psylia 
  • sůl, drcený kmín, rozmarýn, vše dle vaší chuti (mám ráda i pepř) 
  • 100 ml vody 
  • olivový olej na vymazání plechu na muffiny 
V misce smícháme semena, koření a psyllium. Postupně přidáváme vodu a mícháme. Potřebujeme získat vlhkou hustší konzistenci. Psyllium těsto při pečení hodně zpevní. Hmotu přeneste do vymazané formy na muffiny a lžící, nebo stěrkou přimáčkneme do formy, pečeme na 180 °C cca 30-40 minut do zezlátnutí.

Dobrou chuť!

Určitě budu také zkoušet a přidávat do tohoto příspěvku různé varianty, které mě zaujmou. Napadají mě různé příchutě:

- sušená rajčata, bazalka

- ořechy

- parmazán, bylinky

- česnek

- chilli a jiné koření



Share:

3 comments

  1. krasny recept :) Cim muzu prosim nahradit psyllium? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj, děkuji moc, psylium tu směs dobře zpevní. Brzy budu dávat další recept ze lněných semínek, dělá se tenká placka na plech a celé to spojí voda, ve které semínka naboptnají. Jedině zkus nejdřív nechat lněná semínka a chia dát do misky, přidej tu vodu a nech aspoň 1 hodinu naboptnat, pak přidej ostatní semínka a další ingredience bez psylia a zkus to upect. Myslím, že by se to mohlo spojit také.

      Delete
  2. Jee děkuji za tak dlouhou odpověď, zkusím vyzkoušet. Ať se vám daří :)

    ReplyDelete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig