Friday, September 21, 2018

Cizrnové kari s kokosovým mlékem


Cizrnové kari je pro mě jedno z nejlahodnějších rychlých veganských jídel. Oblíbily si ho i naše dcery, tak ho velmi ráda vařím ve chvíli, když jdou k nám na návštěvu. A jejich první slova po otevření dveří?  "Je, tady to voní"!

pro 2 osoby
  • 1 hrnek rýže basmati (já použila hnědou jasmínovou rýži - viz foto)
  • ½ červené cibule
  • 1 stroužek česneku
  • 0,5 cm čerstvého zázvoru
  • 3 lžíce másla ghí (nebo kokosového oleje)
  • 1 lžička mleté garam masaly
  • 1 lžička mleté kurkumy
  • 1 lžička mletého kari koření
  • ½ lžičky mletého koriandru
  • ½ lžičky mletého římského kmínu
  • 270 g cizrny v konzervě
  • 2–3 rajčata
  • 400 ml kokosového mléka
  • sůl
  • 1 lžíce citronové šťávy
  • 5 snítek čerstvého koriandru (nebo petrželky)
Nejdřív uvařte vámi zvolenou rýži podle návodu na obalu.

Cibuli nakrájejte nadrobno, česnek a zázvor nasekejte.

V rendlíku nechte na másle ghí (nebo oleji) zesklovatět cibuli, přidejte česnek, zázvor, garam masalu, kurkumu, kari koření, koriandr a římský kmín. Směs promíchejte a přidejte slitou cizrnu. Pár minut restujte, přidejte nakrájená rajčata a promíchejte. Potom zalijte kokosovým mlékem, osolte a zvolna vařte dalších 40 minut do zredukování omáčky. Na závěr přidejte pár kapek citronové šťávy.
Cizrnové kari podávejte s rýží a čerstvým koriandrem. 

Dobrou chuť!

Share:

10 comments

  1. vynikajici jednoducha zalezitost, diky moc za recept

    ReplyDelete
  2. Výborný! Bála jsem se výrazného koření, tak jsem misto plně lžičky dávala spíše menší a výsledek famózní. My jsme s přítelem masožravci, takže jsme k tomu přidělali kuřecí maso na kousky a moc nám chutnalo. Bez přehánění to bylo jidlo jako z restaurace. Dochucené, neobvyklé a přitom jednoduche. Recept už mám ve svojí kuchařce 😍

    ReplyDelete
  3. Dnes som varila a je vynikajúce. Ďakujem za recept :)

    ReplyDelete
  4. Vyníkající recept. Jak tu psala paní, jak z restaurace. Koření skvěle sladěné. Rychlé, jednoduché a naprosto úžasné! Děkuji :)

    ReplyDelete
  5. Kromě tohoto kari, které mě mimochodem od tebe jde dělat v kuchyni úplně nejjednodušeji, si ještě čas od času udělám nějakou tu rybu. Ale na to zase musím mít velkou chuť, to je pravda. Poslední dobou co beru guaranu tak můj život nabral takový pozitivní směr a přijde mi, že se všechno děje tak nějak se smyslem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marto, to mě těší, přeji Vám, at najdete smysl uplne ve vsem. Pá

      Delete
  6. Některé věci jsem do nedávna netušila a nebo o nich měla kompletně zvláštní představu. Tak třeba jak je na tom meloun a kalorie. To byste nevěřili k jakému číslu se na jeden kilogram tohoto lahodného ovoce v průměru dostanete. Záleží hodně na poměru vody a dužiny, pochopitelně.

    ReplyDelete
  7. Jsem ráda že mi po čase zase moje BMI kalkulačka neukazuje hodnoty převyšující 30 a že se mohu skutečně cítit svobodně zdravá a šťastná. Jeden by neřekl že se v mém těle něco změní po tolika týdnech diety a ono to opravdu vyšlo.

    ReplyDelete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig