Wednesday, March 14, 2018

Polévka z červené řepy a plackami z brokolice


Vypadá to, že nás ta zima ještě neopouští, tak se vám možná bude hodit recept na tuto lahodnou polévku z červené řepy. Jestli jste ji ještě nikdy neochutnali, možná budete příjemně překvapeni jako já, když jsem ji poprvé jedla. Polévku jsem ještě vylepšila plackami z brokolice, po kterých se určitě jen zapráší 😊. 


Polévka:

Na 2 porce budeme potřebovat:
  • 500 g červené řepy
  • 1 červená cibule
  • 200 ml zeleninového vývaru
  • 2 lžíce olivového oleje
  • sůl
  • hrst petržele
  • 4 lžíce kokosového mléka

Postup:

Červenou řepu oloupejte, společně s cibulí nakrájejte na kostičky.Ve vyšším kastrolu rozehřejte olivový olej, přidejte cibuli a nechte ji pár minut zesklovatět. Potom přidejte řepu, promíchejte a ještě pár minut restujte. Zalijte vývarem tak, aby byly kousky řepy ponořené, v případě potřeby přidejte vodu. Polévku dochuťte solí. Na mírném stupni ohřevu vařte pod pokličkou 40 minut doměkka.
Polévku rozmixujte tyčovým mixerem dohladka. Servírujte s kokosovým mlékem a petrželkou.

Brokolicové placky:

Na 8-10 placek budeme potřebovat:
  • ½ brokolice
  • 3 brambory
  • 2 vejce
  • hrst nastrouhaného parmazánu
  • ½ lžičky drceného kmínu
  • špetka muškátového květu
  • sůl, pepř
  • olivový olej
Postup:

Brokolici nakrájejte na růžičky, v páře vařte 5 minut do změknutí. Po vychladnutí ji nahrubo nasekejte.
Brambory oloupejte a nastrouhejte najemno. Parmazán nastrouhejte nahrubo. Všechny ingredience na placky vložte do misky a spojte v těsto.Placky smažte na rozpáleném oleji z obou stran dozlatova. Pokládejte je na papírovou utěrku, aby se osušily od přebytečného oleje.

Recept byl připraven pro časopis Story.
Dobrou chuť!
Share:

4 comments

  1. Vyzkoušela jsem Váš recept dnes na oběd a byl výborný! Děkuji za tip! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj, to jsem moc ráda, děkuji za zprávu :)

      Delete
  2. Polévečku jsme akorát poobědvali a musím tedy uznat, že je vynikající. Červenou řepu mám moc ráda, ale z polévky jsem měla pořád tak trochu obavy...no a naprosto zbytečně, příjemně mě chuť polévky překvapila.
    Mimochodem, tohle je už několikátý recept, který jsem podle vás vařila, a pokaždé jsem byla naprosto nadšená! Moc děkuji za váš krásný blog plný lahodných receptů :) Přeji nádherný sluníčkový den :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Marti, moc děkuji za krásný komentář a pochvalu blogu :). Musím říct, že u mě to bylo s touto polévkou stejné, mile překvapila :) Měj se krásně!

      Delete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig