Wednesday, January 3, 2018

Grilovaná zelenina s quinoou


Vánoce jsou za námi a přichází čas odlehčených jídel. Quinoa není nudné jídlo, když se dobře dochutí. Výborná je například s grilovanou zeleninou, dochucená skvělým kořením. V tomto případě jsem použila sušený koriandr, citronovou šťávu a pro větší rozmanitost chutí i pár sušených brusinek.



Pro 2 osoby budeme potřebovat:
  • 1 šálek quinoy
  • 1 bulvu červené řepy
  • 1 batát
  • 1 menší cuketu
  • 1 červenou cibuli
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 lžička sušeného koriandru
  • 2 lžíce sušených brusinek
  • sůl
  • tymián, petržel 
  • citronová šťáva
  • hrst salátových lístů

Batát omyjte, nakrájejte na kostky i se slupkou, stejně tak nakrájejte i cuketu. Červenou řepu a cibuli oloupejte a nakrájejte na měsíčky.
Zeleninu rozložte na plech vyložený pečícím papírem, přidejte čerstvý tymián, oliv.olej a rukama promněte. 
Grilujte v troubě na 220°C cca 25-30 min dozlatova.
Quinou v sítku propláchněte vroucí vodou. Vařte v 2,5 násobném množství vody 15 minut, potom sceďte.
Vařenou quinou vhoďte do pánve, kde ji mírně zahřejte, osolte, dochuťte sušeným koriandrem, citronovou šťávou, přidejte brusinky a promíchejte.

Na talíř servírujte s grilovanou zeleninou ozdobte čerstvou petrželkou a salátovými listy podle vašeho výběru.

Dobrou chuť!
Share:

1 comment

  1. Už se mi sbíhají sliny. Miluju grilovanou zeleninu. nejvíc mi chutná asi cuketa :-) . Pak mám taky ráda hermelín na grilu. Mňam. Už aby bylo teplo a mohli jsme si konečně něco ogrilovat. Na grilování mě nejvíc štvalo to čištění roštu, ale už mám kámen na čištění , se kterým to jde skoro samo :-) .

    ReplyDelete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig