Saturday, April 15, 2017

Veselé Velikonoce


Když se řekne džem, nebo marmeláda, evokuje to ve mně dětská léta, kdy jsem si častěji dopřávala džemy jako jednoduchou, ale zároveň perfektní snídani. Hlavně si vzpomenu na horskou chatu, kam jsme jezdívali a správce každé ráno zajistil čerstvé pečivo, nechybělo ani máslo a džem. Mňam!

Nedávno jsem si mohla vyzkoušet ve spolupráci s džemy Schwartau celodenní vaření a pečení tří velikonočních receptů s několika druhy výborných džemů. Byla to pro mě velmi zajímavá zkušenost a příležitost si zkusit zase něco jiného, mimo domácí prostředí. Měla jsem velké obavy, to přiznávám J běhalo mi stále hlavou spousty otázek…Nakyne mi těsto, nebo nenakyne? Co budu dělat, když nenakyne? Budu mít s sebou všechno, co potřebuji k vaření? Vařila jsem totiž v zapůjčené kuchyni, která, jak se ukázalo, byla přesně vhodná na takovou příležitost. Kuchyně s pultem, světlá, velká, vše po ruce a prostor pro štáb.


Hned po ránu jsme se pustili do příprav dvou kynutých těst na naše recepty. Vše probíhalo podle plánu pod vedením šikovného režiséra Honzy. Peklo se a vařilo, fotilo a natáčelo a všechno ve velmi příjemné atmosféře stejně pracovně a jarně naladěných lidí. Nechápu, z čeho jsem měla obavy J
Z velikonočních receptů jsme pekli a moc si pochutnali na džemových rolkách, kde hrál hlavní roli jahodový džem J Výborně se jako náplň hodil, protože dobře kontrastuje s kynutým těstem, no a chuťově jahůdky prostě nemají chybu. Recept najdete tady.



Dalším receptem byly hravé jidáše, které můžete tvořit společně s dětmi, popustit uzdu fantazii a vytvořit z válečků těsta zvířátka a jednoduché uzly. K posledním úpravám jidášů potřebujete už jen nožík, kterým vytvoříte ocásek, nebo hřebínek atd. Můžete si na nich pochutnávat během Velikonoc, nebo je rozdávat koledníkům jako výslužku.


Velikonoční jidáše - recept
na 6 - 8 ks:
  • 300 g hladké mouky
  • 200 g polohrubé mouky
  • 60 g rozehřátého másla
  • 70 g cukru krystal
  • 1 vanilkový lusk (podélně rozkrojíme, nožem vyškrábneme dřeň uvnitř lusku)
  • citronová kůra z chemicky neošetřeného citronu
  • špetka soli
  • 1 žloutek
  • 250 ml mléka
  • 20 g čerstvého droždí
  • 1 lžíce cukru krystal
  • 1 vejce – na potření
  • rozinky na zdobení
  • příloha: džem Schwartau
Do vlažného mléka přidáme 1 lžíci cukru, rozdrobené čerstvé droždí a necháme vzejít kvásek.
Do větší mísy nasypeme hladkou a polohrubou mouku, cukr, špetku soli, přidáme žloutek, dřeň z vanilkového lusku, citronovou kůru, rozehřáté máslo a připravený kvásek. Zpracujeme hladké nelepivé kynuté těsto. (Pokud je těsto příliš tuhé, přidáme vlažné mléko. Pokud je těsto řídké, přidáme po lžících hladkou mouku a zpracujeme). Mísu s těstem přikryjeme utěrkou a necháme na teplém místě kynout, dokud těsto nezdvojnásobí svůj objem (cca 1 hodinu).
Na pomoučněný vál těsto vyklopíme, znovu propracujeme v  bochánek, který vyválíme na placku vysokou asi 2 cm. Z placky nakrájíme asi 6 – 8 proužků. Vytvoříme válečky, ze kterých následně tvoříme jidáše ve tvaru zvířátek, popř. můžeme tvořit jednoduché uzly, nebo jiné tvary. (tvoření válečků půjde lépe, pokud si ruce namočíte vodou)
Jidáše položíme na plech vyložený pečícím papírem a necháme je ještě chvilku odpočinout. Potřeme je rozšlehaným vejcem a pečeme ve vyhřáté troubě na 180 °C cca 20 minut dozlatova.
Servírujeme s džemem Schwartau.



Posledním jídlem, které jsme dělali, byla kuřecí kapsa s rybízovou omáčkou. Ano, právě v tomto receptu jsme rybízový džem použili na doplnění chuti slaného jídla. Celé rybízky se v omáčce hezky vyjímaly, měla jsem radost, že se vážně povedla a pozdvihla chuť plněné kapsy o stupeň výš.


Byl to skvěle strávený den, na který budu ráda vzpomínat. Můžu každému doporučit, ať si zkouší takové malé výzvy a překonává sám sebe. Vždy vás to o kousek posune, získáte nové zážitky a zkušenosti.

Na instagramu @Schwartau_cr a FB džemy Schwartau můžete vidět výsledná videa a fotky z našeho natáčení.

A nezapomeňte, že si můžete udělat se Schwartau o kousek hezčí Velikonoce a zúčastnit se na Instagramu 2. kola soutěže o zásobu džemů na celý rok! Pro účast v soutěži stačí vyfotit vaše sladké výtvory, nahrát je na instagram a označit je #okouseklepsi a @schwartau_cr.

Budu ráda, když mi do komentářů napíšete, na jakých jídlech s džemy se pochutnáváte vy?




Share:

2 comments

  1. To je úžasné. Hned bych si dala, strašně mi to naše jídlo chybí. Ale bohužel jsem až moc líná to upéct :D
    Ejnets in Lisboa

    ReplyDelete
  2. I tobě přeji veselé Velikonoce. Snad se konečně dočkám a budu mít letos všechno umyté. Nejlépe se mi v práci asi umývají designové krby, ale to chce také hodně úsilí čas od času. Ono je totiž někdy jednodušší umývat čtvercové plochy než zakřivená skla. Ale není to taková dřina jako dříve.

    ReplyDelete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig