Wednesday, April 12, 2017

Quinoa s čočkou


Přeji vám krásný den! Dnes jsem si pro vás připravila lehce stravitelné, výživově vyvážené jídlo, které zároveň opravdu rychle připravíte! Tak jdeme na to!

Na 2 porce budeme potřebovat:

  • 1 šálek quinoy 
  • 1 konzerva čočky (150 g)
  • 1 cibule
  • 2 mrkve (nakrájené na plátky)
  • máslo ghí na smažení
  • 1/4 hlávky brokolice (nakrájené na malé kousky)
  • sůl, pepř, (1/2 lžičky sušeného koriandru, 1/2 lžíčky sušeného římského kmínu
  • bylinky
  • citronová štáva na zakápnutí pokrmu
tahini zálivka:
  • 2 lžíce tahini pasty
  • šťáva z 1/2 citronu
  • 5 lžic vody
  • 1 malý stroužek česneku
  • sůl
Quinou v sítku propláchneme vroucí vodou. Vaříme v 2,5 násobném množství vody 15 minut a scedíme.
Na másle ghí opečeme nakrájenou cibuli dozlatova, přidáme mrkev, brokolici, dochutíme solí, pepřem, případně mletým koriandrem a římským kmínem, pokud máte rádi toto koření a necháme pár minut smažit, tak aby zelenina neztratila barvu a přitom mírně změkla a zůstala křupavá. Potom už jen vsypeme čočku z konzervy a necháme prohřát.
Ingredience na zálivku rozmixujeme.
Servírujte s quinoou, posypte čerstvými bylinkami (např. nasekanou hladkolistou petrželí, nebo čerstvým koriandrem), zakápněte citronovou šťávou.

Dobrou chuť!
Share:

2 comments

  1. Vyzkoušeno a výsledek byl až překvapivě dobrý! :-)

    ReplyDelete
  2. Quinoa a čočka je super kombinace. Když jsem dělal v gastronomii, tak to byl jeden z mých oblíbených receptů. Pak přišla lepší práce a gastro jsem opustil, ale chuť pro zdravou stravu mi zůstala i nadále. :) Nedělal jsem v klasické hospodě, ale spíše v menším bistru, kde jsme se zaměřovali na raw jídla a svačiny. :)

    ReplyDelete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig