Wednesday, January 23, 2019

Tvarohovo-jogurtový pohár s chia semínky


Tvarohové dezerty miluju od dětství, dřív mi úplně stačilo ke štěstí rozmíchat tvaroh s citronovou šťávou a cukrem. Musel mít hlavně sladkokyselou chuť a ještě jsme ho trochu naředili mlékem, aby nedusil. Když jsme byly se sestrou malé, tak jsme si k tomu dávaly občas i piškoty. Doba se změnila, cukr a piškoty už vynechávám, ale tvaroh jde i tak docela dobře vytunit :).

Na 2 porce:

1 tvaroh ve vaničce
1 řecký jogurt
šťáva z ½–1 citronu
2 lžíce čekankového sirupu, nebo jiného sladidla (množství podle chuti)
1½ lžíce chia semínek
1 hrst čerstvých jahod
6 lžic domácí granoly
2 hrsti čerstvých borůvek
2 lístky máty

Tvaroh, jogurt, citronovou šťávu a čekankový jogurt promíchejte. Pokud je potřeba, přidejte trochu vody na zředění. Do části přidejte chia semínka, promíchejte a nechte přes noc nabobtnat. Část tvarohu nechte bez chia semínek.
Druhý den rozmačkejte jahody a střídavě plňte skleničky jahodovým pyré, tvarohem s chia semínky  a tvarohem bez chia semínek. Navrstvěte domácí granolu, borůvky a ozdobte lístkem máty.

Dobrou chuť.
Share:

3 comments

  1. Můžu se zeptat odkud jsou ty skleničky?☺️

    ReplyDelete
  2. Přesně poháry tohoto typu já i děti milujeme, je to jednoduché, chutné a zdravé a využije se sezónní ovoce, kterého je teď všude plno. Podobnou kombinaci jsem pekla i jako naked cake pro starší dcerku, ještě jsem jí to ozdobila oblíbenou figurkou z domácího marcipánu a živými květinami, hlavně bílá růže vypadala krásně. Klasika, která nikdy nezklame.

    ReplyDelete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig