Monday, June 19, 2017

Kuskus 2x jinak - příloha, nebo hlavní jídlo?


Velmi ráda vařím rychlá a jednoduchá jídla. Podle vašich ohlasů si myslím, že vy také. Kuskus tyto podmínky přesně splňuje. Ve všední dny tyto lehká jídla můžu jíst stále. Na přípravu potřebujete jen misku a rychlovarnou konvici. Dobře a ještě pár ingrediencí :) Takový oběd si snadno připravíte i v kanceláři. Já si ho často vařila i ráno před odchodem do práce. Na jeho přípravu stačí totiž 15 minut.
Pro vaši inspiraci jsem připravila hned dvě verze tohoto jídla, tak se pojďte podívat ......

Na 2 porce budeme potřebovat:

  • 1 šálek kuskusu
  • 1,5 šálku vroucí vody (stačí z rychlovarné konvice)
  • sůl, pepř
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 lžička kari (nemusí být)
  • čerstvý tymián (nemusí být)

Kuskus vsypeme do misky, osolíme, opepříme, můžeme přidat kari, tymián, zalijeme vroucí vodou, vidličkou promícháme. Necháme pod pokličkou asi 15 minut dojít. Občas vidličkou promícháme (načechráme), aby nebyl slepený.






varianta č. 1:

  • olivy (černé)
  • sušená rajčata (v oleji)
  • bylinky

Kuskus připravíme podle receptu výše. Nakrájíme na kolečka olivy, na plátky sušená rajčata, dochutíme bylinkami. V mém případě to byl koriandr. Celou směs promícháme.
Pozn.: Sušená rajčata v olivovém oleji jsem před krájením trochu osušila papírovou utěrkou.


varianta č. 2:
  • grilovaná zelenina, podle chuti (v mém případě to byla cuketa s tymiánem, cibulka) a čerstvá rajčata
  • citronová šťáva (nemusí být)

K uvařenému kuskus můžete přidat oblíbenou čerstvou, nebo grilovanou zeleninu. Na (grilovací) pánvi zeleninu osmažíme na kapce olivového oleje, nebo grilujte v troubě s oliv. olejem a bylinkami.



Pozn.:
Pro změnu můžete na másle připravit žampiony. (Dochutíte solí a drceným kmínem).
Kuskus můžete posypat parmazánem.
Můžete si ho dopřát s cizrnovým hummusem atd.

Dobrou chuť!

Připravujete si často doma, nebo v práci kuskus? Budu ráda, když mi napíšete do komentářů, na jaký způsob nejvíc chutná kuskus vám. Máte ho rádi jako přílohu, nebo vám stačí takto se zeleninou jako hlavní jídlo?









Share:

2 comments

  1. Dlouho jsem kuskus nejedla protože mi ho znechutila školní jídelna se svojí verzí nechutného kuskusu s kakaem a máslem. Naštěstí mě zachránil výlet do Maroka kde jsem ochutnala kuskus se zeleninou a kari, láska na první pohled. Další mojí oblíbenou verzí je kuskus s kozím sýrem, rajčaty a bazalkou.
    PS. Máme krásný blog, na kterém ocenuju i to že většina vašich receptů jsou jednoduchá jídla a bez mléka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Beo, moc děkuji! Tvé tipy znějí vážně dobře. S kozím sýrem kuskus také vyzkouším. Já jsem úplně prvně jedla kuskus v Tunisku. Bylo to něco úplně nového a ani jsem tenkrát nevěděla, jak je jednoduchý:)

      Delete

© Moje barevná kuchyně | All rights reserved.
Blogger Template Developed by pipdig